Preview

Moscow Juridical Journal

Advanced search

CONSUMER PROTECTION IN CREATION AND DISSEMINATION OF PREMISE ADVERTISING

Abstract

Based on the analysis of existing legislation the article covers legal aspects of premise advertising, the problems arising in connection with citizens’ purchasing, renting and selling of living quarters, as well as interaction with real estate agencies in solving housing issues. The author argues the need of protecting consumers from unfair, unethical and misleading advertising of dwellings and transactions, the ways of improving the legislation in advertising and housing sector being suggested. The article also provides a legal assessment of current housing relation problems in Russia.

About the Author

V. . Yegupov
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Антонов Л.В. Специфика государственного регулирования рекламного рынка в современных условиях // Социальноэкономические явления и процессы. 2010. № 2. С.12-19.

2. Орешков А.А. Механизмы реализации жилищной политики в современной России тенденции и проблемы развития // Управление экономическими системами: электронный научный журнал. 2010. № 4 (24) [сайт]. URL: http://uecs.ru/ index.php?option=com_flexicontent&view =items&id=223:2011-03-24-09-57-20 (дата обращения: 28.11.2014 г.)

3. Синкевич В.В. Некоторые способы совершения мошенничества в жилищной сфере на примере конкретных уголовных дел и методика их расследования // Вестник ВГУ. Серия «Лингвистика и межкультурная коммуникация». 2008. № 1. С. 122-127.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5091 (Print)
ISSN 2949-513X (Online)